Laatste ontwikkelingen! - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Leo en Petra Oliehoek - WaarBenJij.nu Laatste ontwikkelingen! - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Leo en Petra Oliehoek - WaarBenJij.nu

Laatste ontwikkelingen!

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Petra

11 Januari 2007 | Nederland, Stompwijk

Het nieuwe jaar is al ruim ingeluid en het is de hoogste tijd om de site te updaten.
Rond de jaarwisseling is het altijd goed om even terug te kijken voordat je het nieuwe jaar onbevangen tegemoet treedt.

Voor ons was oud en nieuw toch wel heel speciaal. Het had tenslotte ook heel anders kunnen aflopen. De wereld staat even op z'n kop en je weet niet welke kant het opgaat.

Je ondergaat het nieuws en komt in een stroomversnellig terecht, waarvan ik achteraf en soms nog niet echt kan beseffen wat er gebeurd is en wat er had kunnen gebeuren. Want juist dat laatste is toch wel heel dichtbij geweest. Hoe vaak hoor je niet, plotseling overleden aan een hartaanval. Zo definitief.
Gelukkig de medische wetenschap heeft grote vorderingen gemaakt ten opzichte van jaren terug toen dotteren nog niet mogelijk was en dan de manier waarop. Echt geweldig!

En voordat ik het wist, zit je toch weer in de stroomversnelling van het leven, werk, gezin en partner vragen de aandacht en de site raakt achterop. En zo hoort het ook.
Na alle drukte keert de rust weer.

Op 20 december het weerzien met de collega's waarvan ik er inmiddels ook een flink aantal ken. Gezellig met elkaar gegeten in een ontspannen sfeer. Ik heb er veel ideeën opgedaan voor het kerstdiner, zeker de voorgerechten, deze zijn in zijn geheel gekopieerd en bijna even verfijnd opgediend. De belangstelling daar heeft ons en zeker Leo goed gedaan.

Op eigen houtje is hij bezig met zijn herstel. Het vertrouwen keert langzaam maar dan ook zeer langzaam terug. Elk nieuw te ondernemen actie wordt bewust genomen. Zoals de wedtstrijd Ajax - Az. Slecht geslapen, stel je voor dat ik het daar benauwd krijg, zonder partner maar met drie vrienden bij hem, is de stap gezet. Pas in de 2e helft kon hij rustig gaan genieten van de wedstrijd. Wat Ajax gedaan heeft zou ik echt niet weten, maar voor Leo was het in ieder geval een overwinning.

Er wordt regelmatig een rondje polder gelopen (een uurtje uitwaaien in de Stompwijkse polder. Ook die eerste keer halverwege met de auto afzetten bij een bankje en langzaam alvast gaan lopen. Ik ben terug naar huis gereden en ik heb de achtervolging ingezet. En er wordt regelmatig gezwommen in het zwembad van Ria en Aad Luiten. Een privébad, waar Leo de sleutel van gekregen heeft. Tot nu toe gaat hij tweemaal per week te water en als het weer te slecht is om te lopen liefst nog een keer. Allemaal kleine stapjes richting herstel.

Leo is 4 januari naar de cardioloog geweest. Al die tijd werd verwezen naar de fietsproef om te zien wat je aan kan om daar dan het revalidatie op af te stemmmen. Er is wel een hartfilpmje gemaakt en dat zag er goed uit. Een tegenvaller is dat er een wachtlijst is voor het cardioprogramma bij het Bronovo ziekenhuis. Want juist onder begeleiding kunnen grenzen makkelijker verlegd worden.
Angst is nog steeds een slechte raadgever, die speelt nog steeds een grote rol. Het vertrouwen is geschaad en het zal lang duren voordat dat terug is.
Met behulp van het cardioprogramma kan er ook gewerkt worden aan zijn conditie bij zijn eigen zwemparadijs, want daar staan de toestellen op hem te wachten. Het gewicht daalt langzaam en inmiddels is de 95 kilo in beeld.

Volgende week een gesprek met de bedrijfsarts en dan worden de ragdunne touwtjes richting werk weer wat steviger.
Een bakkie koffie met collega's zal wonderen doen.
Ede, watch out, here he comes!!!!

Petra

• 12 Januari 2007 - 07:39

Leo Van Der Stoep:

Allereerst een compliment voor Petra, wat een geweldig leuk stukje!
    In Ede zullen we ons voorbereiden op zijn komst... we zien hem overigens heel graag terugkomen, ik mis gewoon de verwarring als onze naam gebruikt werd, nu is het geen vraag meer, maar ben ik altijd de aangesprokene. Ik ben blij te horen dat er steeds stappen voorwaarts gemaakt worden. Ik hoop dat ook iedere stap een stukje vertrouwen met zich meebrengt. Rustig doorgaan is het devies...
    Hartelijke groet
    Leo