Weer thuis (2) - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Leo en Petra Oliehoek - WaarBenJij.nu Weer thuis (2) - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Leo en Petra Oliehoek - WaarBenJij.nu

Weer thuis (2)

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Petra

28 November 2006 | Nederland, Stompwijk

Lieve beste mensen allemaal .... vrijdag 18 november schreef ik vol optimisme in een bedankje dat ik de andere dag nog een vervolgje zou schrijven. Dat is er niet meer van gekomen. In plaats daarvan kon Petra het reisverslag weer opnieuw vervolgen. Nu in Den Haag. Jullie zullen allemaal begrijpen dat deze 3e aanval een enorme terugslag betekende voor het geloof in eigen lijf.
Daarbij is het bijna letterlijk "hartverscheurend" als dit ook nog gebeurt direct onder de ogen van Petra, Eva, Laura en Sander. De angst, paniek, woede en verdriet slaan allemaal tegelijkertijd toe en het wachten op een ambulance, ook al is dat maar 15 minuten, lijkt uren te duren. Gelukkig is dit nu allemaal voorbij en ben ik nu thuis voor verder herstel.

"Hartvertederend" zijn echter daarna al jullie reacties. Er wordt wel eens schamper gedaan over het onpersoonlijke digitale emailverkeer, maar voor situaties als deze kan ik niet anders zeggen dan "super, super in efficiency en super in betrokkenheid". Daarnaast de vele groeten via Petra, de kaarten, bloemen, tijdschriften, fruitbakjes, telefoontjes en visites maakten het allemaal compleet. Ten slotte de verzorging in het ziekenhuis is eveneens "top". Wat een heerlijke mix van karakters de hele dag op de gang of op je kamer en wat een humor. Dit alles heeft mijn verblijf in het ziekenhuis meer dan dragelijk gemaakt.

Vorige week na die enorme tegenslag riep ik: " Wat een pech heb ik toch! ".
Door jullie allemaal roep ik nu: " Wat een geluk heb ik toch! " Het geeft me houvast om de volgende stappen te zetten naar verdere genezing.

Daar wil ik jullie allemaal voor bedanken ...

Leo

• 28 November 2006 - 15:03

Arie En Tine:

Fijn Leo dat je weer thuis bent. Zal wel even spannend zijn geweest zonder al die medische controle direct om je heen. Maar beter worden doe je niet in een ziekenhuis, dat gebeurt in je dagelijkse omgeving. Alle het goede daarbij gewenst. En ook je fijne ega en je dochters. Succes, ik kom gauw eens bij je kijken.

groetjes

• 28 November 2006 - 15:35

Jan En Riet:

Wij sluiten ons volledig aan bij wat Arie schrijft!
    Ongetwijfeld ga je nu een tijdje met ziekteverlof. Vergeet niet om daar vooral ook echt van te genieten. Neem afstand van je werk. Dat komt je in een later stadium absoluut weer ten goede.
    En . . . . bedank vooral Petra, want zij heeft in de afgelopen periode echt het hoofd koel gehouden. Zij heeft nu zeker ook recht om weer op adem te komen.

• 28 November 2006 - 15:35

Jos, Ineke, Annelijn:

Gefeliciteerd Leo, en natuurlijk ook de rest.
    Op naar verder herstel en vertrouwen. Meer dan 2x tegen een paal aanrijden met een nieuwe auto lukt bijna niemand. Dus kop op Leo, als het echt zo zit dan heb je meer dan 100% kans om met alle richtlijnen te herstellen. Veel succes.

Hartelijke groet en sterkte.
    Jos, Ineke en Annelijn

• 28 November 2006 - 15:38

Collega's Soza:

hallo Leo,

Ook wij van soza Nieuwerkerk zijn blij dat je weer thuis bent.

Wij wensen je beterschap en sterkte met de revalidatie en de groeten aan Petra en de kinderen.

groetjes Monique en de rest van onze afdeling sociale zaken.

• 28 November 2006 - 15:44

Marjo:

Hallo allemaal,
    Zo weer allemaal onder het zelfde dak geslapen ?
    en Leo zonder slaaptablet?
    Het is denk ik heerlijk om weer thuis te zijn, al zal 't voor jullie ook best spannend zijn.
    Maar 3x is scheepsrecht dus nu gaat het allemaal goedkomen. Geniet van elkaar, en doe rustig aan,
    en verder weer de groetjes en liefs van Bert en Marjo, o ja ook van Sonja de Jong.

• 28 November 2006 - 16:06

Carry & Garbis:

Goed te zien dat je zelf weer aan het webloggen bent vanuit huis! Laat je thuis lekker vertroetelen door je drie meiden. Enne.... niet te snel weer alles willen. Voorzichtig aan dan breekt het lijntje niet (van wie heb ik die ook al weer pap?!). Lieve groeten, Garbis & Carry

• 28 November 2006 - 17:26

Adriana:

Ja Leo, dat helpt echt: het besef dat zoveel mensen om je geven!
    dikke kus Adriana

• 28 November 2006 - 19:34

Collega Leo:

Leo,

Geniet van je terugkeer in het vertrouwde nest. Met zoveel aandacht en liefde kan het niet anders of het genezingsproces moet voorspoedig verlopen. Neem je tijd, forceer niets en hou je zelf voor ogen, dat twee stappen vooruit en een stap achteruit nog steeds vooruitgang is.
    Hou dit positieve erin, dan komt het goed!!
    Hartelijke groet en tot gauw
    Leo

• 28 November 2006 - 21:26

Dineke :

Dag lieve Leo (Petra, Eva en Laura op de achergrond),
    Heerlijk om te lezen dat je weer thuis bent en hopenlijk keert de rust weer een beetje terug op het nest Dotterbloem. Het zal ook heel fijn zijn voor Petra, Eva en Laura, want een verblijf in het ziekenhuis vraagt ook weer extra aandacht in de tijd. Nu kunnen de zaken weer gecombineerd worden zoals het samen zijn, het op de hoogte houden van hoe het met jou gaat en het vanzelfsprekend uitwisselen van de ditjes en de datjes. Ik hoop dat het goed blijft gaan en het vertrouwen in je lichaam weer opgebouwd wordt.
    Gezondheid gaat echt boven alles en is een van de peilers van ons geluk. We realiseren ons dat pas, wanneer het even niet meer vanzelfsprekend aanwezig is. Aantasting van onze gezondheid maakt zaken als werk en alles wat zo nodig moet, heel relatief. Houdt dat nog een tijdje voor ogen, koester het zelfs, want voordat je het weet wordt de relativiteit weer naar de achtergrond gedrongen door het leven van alledag.
    Geniet, genees en leer, want we worden vooral wijzer en rijker van de moeilijke momenten in het leven. Dat besef zal er misschien nu nog niet zijn, maar komt zeker als je weer een stukje verder bent en erop terug kunt kijken.
    Liefs en een dikke kus van Dineke, ook aan mijn zus Peetje, Eva en Laura. Natuurlijk ook alle liefs van Mart.
    Chapeau pour elle!

• 28 November 2006 - 21:38

André En Lili:

Graag sluiten wij ons aan bij alle sprekers voor ons. Leo, hou je werk voorlopig op een afstand. Om je zelf te bewijzen kan het voorkomen dat je wilt laten zien dat je weer helemaal de oude bent. Dat deed ik ook en ging na twee weken weer 100% werken. Ik werd toen op het matje geroepen door mijn huisarts en toen pas geloofde ik dat er helemaal geen haast was. Veel liefs en blijschap voor jou en de meiden.

• 28 November 2006 - 21:56

Emmy En Jan:

Lieve mensen,
    De eerste spannende dag én nacht heb je thuis weer gehad. Leo, je bent al verder dan de vorige keer.
    Fantastisch om te horen dat je er ondanks alle tegenslagen op deze manier over kunt schrijven en hopelijk ook wat kunt relativeren. Zonnige dagen in november, al lekker buiten geweest, tijd nemen voor jezelf en voor elkaar.
    Welterusten en hopelijk blijven we positief op de hoogte van jullie herstel.
    Veel liefs.

• 29 November 2006 - 08:48

Harald :

Beste Leo,

Veel succes met het verdere herstel!!!

Groet,
    Harald

• 29 November 2006 - 11:12

Monique Gabriel:

Leo, doe rustig aan en werk in een rustig tempo aan je herstel

groeten Monique

• 30 November 2006 - 07:59

Mary Van Der Togt:

Ha Peet en Leo,
    Gelukkig weer thuis. En nu herstellen. En Leo ik ben het helemaal met je eens e-mail is ideaal. Anders moet je steeds hetzelfde verhaal vertellen.En ik kan zo af en toe zien hoe het in huize Oliehoek is.
    Groetjes en xxxxx mary.

• 30 November 2006 - 18:48

Aad En Mieke:

Zo zien we je op carnaval en voeren jullie mijn man af naar de oud prinsen, en dan word je geconfronteert met 3x een hartaanval haast niet te geloven.
    Maar Leo je bent gelukkig weer thuis. Heel veel sterkte en word snel weer beter.
    Hartelijke groet, Aad en Mieke

• 01 December 2006 - 14:29

Raoul:

Leo, aan de beschrijving te zien is het (behalve hetgeen je hart met je gedaan heeft) een hele leuke beleving geweest en heb ik de indruk dat je ons jaloers wil maken. Lukt echter niet omdat dat "klein" probleempje met het hart het zo moeilijk maakt.
    Zoals Brian zei toen hij aan het kruis naast Christus hing en dat je hier goed toepast : "allway look on the bright side of life".
    Hierbij wens ik je nog veel leuke reacties en een vlot herstel.

• 01 December 2006 - 14:31

Raoul:

Er is een "S" in mijn klavier blijven steken. Brian zei dus : "allwayS look on the bright side of life".

• 03 December 2006 - 21:19

Frans Luiten:

Hallo Leo,

Even een berichtje uit Zoeterwoude.
    Om te laten blijken dat ik aan je denk.

De vraag is dan telkens: hoe zal het gaan met Leo?
    Je hebt een wel zeer enerverende periode achter de rug waarin, naar zo probeer ik het me een beetje voor te stellen, je lichamelijk en geestelijk
    behoorlijk heen en weer bent geslingerd. En dat kost kracht / energie om mee om te gaan en sowieso om je draai weer een beetje te vinden.

Jouw kennende gaat dat zonder meer lukken Leo en brengt jouw positieve
    levensinstelling je mijns inziens gauw weer terug. Overhaast echter niks en
    neem de tijd is een welgemeend advies.
    By the way:
    Het "fantastische" spel van AJAX werkt aan jouw recovery nou ook bepaald
    niet mee Leo. Jammer maar helaas. Straks even kijken tegen Willem 2 en ik weet nog geen uitslag dus hopelijk.....!
    We zullen zien.
    Jij, en je steun en toeverlaat Petra, krijgen van Lucy en Margot een dikke knuffel en van mij natuurlijk ook.
    We spreken elkander binnenkort wel weer.
    Frans Luiten.

• 03 December 2006 - 23:17

Monique:

Hoi Leo,

Ik ben nog niet bij je op bezoek geweest en dat heeft mede te maken gehad met een grieperigheid. Ik ben nog een beetje snotterig en wil je niet aansteken dus ik blijf nog even weg bij je. Wel hebben Eelco ik de dag, dat je helaas weer naar het ziekenhuis moest, een twietieballon gebracht. Hopelijk heeft die gele birdie je nog wat opgevrolijkt.
    Heel begrijpelijk dat je het vertrouwen in je lijf en hart weer terug moet vinden. Medisch en feitelijk begrijp ik dat het er verder goed uitziet en dat in principe je rikketik naar behoren werkt. Zorg goed voor jezelf en geniet van het leven.

Groetjes en zodra de snottebellen over zijn kom ik (of wij) langs.

Monique

• 04 December 2006 - 18:57

Sjors:

Hoi Leo,

Goed dat je weer thuis bent! Ziekenhuis is ook niet alles! Nu lekker rustig aan doen! Ik kom snel ff een keertje langs!

Groetjes en sterkte!

Sjors

• 06 December 2006 - 16:39

Marjo:

Hallo luitjes,
    hoe gaat het nu bij jullie ?
    Alles nog onder controle ?
    Vorige week nog naar de film geweest in de kerk ?
    Bert en ik waren er vrijdag en hebben genoten.
    Vanavond met de kids en aanhang courmetten ,word vast erg gezellig, hebben jullie ook leuk sint gevierd ?
    Nou allemaal de groetjes van Bert Mar en de kinders van Es.

• 06 December 2006 - 17:17

Eva:

Gedicht voor papa met sinterklaas 2006

Lieve Leo,

Natuurlijk krijg ook jij dit jaar iets van de Sint,
    iets wat je vast heel leuk vind.
    Piet m'n knecht keek door de schoorsteen.
    En wist al jou wensen meteen.
    Maar voor ik jou met je caderau verblijd,
    Vraag ik eerst nog wat van je tijd.

Sint heeft namelijk vernomen,
    Dat je dit jaar neit al te makkelijk bent doorgekomen.
    Door het geliefde handbalbestuur,
    Werd jou leven toen nogal zuur.
    Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, lullen als brugman,
    En nog namen ze niks aan van jouw raad.
    Gelukkig heb je hier nu niet meer mee te maken,
    En kun je je bezig houden met belangrijkere zaken.

Je werkt al jaren in de Dubbelfriss,
    Dat is echt geen kattenpis.
    Elke dag richting Arnhem toe,
    Maakte je dat dan niet heel erg moe?
    Elke dag zo ver rijden en in de file staan,
    Maar die Leo bleef maar door gaan.

Ook houd je, je met carnaval bezig,
    Daar ben je altijd 100% aanwezig.
    Helaas soms ook kritiek van andere lui,
    Dat geeft je toch geen goede bui.
    Gelukkig probeer jij er altijd nog wat van te maken,
    En moeten die andere stoppen met afkraken.

Laatst ben je met Petra naar Mexico gevlogen,
    Deze trip eiste wel veel van je vermogen.
    Gelukkig mooi weer afgewisseld met slecht,
    En zagen jullie een soort van specht(kolibirie)
    Jullie gingen met een indiaan de tropen in,
    Ja jullie had het goed naar jullie zin.

Eenmaal thuis gelijk weer aan het werk,
    Goh Leo jij bent echt beresterk!
    Een druk weekend en weinig slapen,
    Die dag erna lag je op apegapen.

Op je werk werd je niet goed,
    Hadden deze laatste dagen misschien invloed?
    Je bleek iets te hebben aan je hart,
    Dit was toch wel heel apart.
    Geschokt waren wij en iedereen die jou kent,
    Wat was er nou allemaal gebeurt in dat ene moment?
    Na een paar dagen ziekenhuis,
    Mocht je weer lekker naar je eigen thuis.
    Die dag erna was je hart er nog niet aan toe,
    En kwam er weer een hele hoop gedoe.
    Met ambulancer naar Den Haag,
    En wij maar wachten met een verdraaide maag.

Gelukkig hadden ze je weer goed opgelapt,
    En werd er weer opgelucht naar adem gehapt.
    Veel tranen en emotie kwamen deze dagen voorbij,
    MNaar natuurlijk was iedereen ook heel blij.
    Nu ben je weer lekker thuis emt je gezin,
    Maar doe wel rustig aan, desalniettemin.
    Zorg goed voor jezelf, eet gezond en wandel veel,
    Want daarin heeft je cadeau namelijk een aandeel.

Groetjes Sint & Piet
    (Eva)

• 07 December 2006 - 18:11

Karen, Bas En Mees:

Hallo ome Leo,
    Fijn te horen dat alles nu goed/beter is. Is het vertrouwen in je eigen lichaam nu al een beetje terug? Laat je maar lekker vertroetelen door je drie meiden!!
    groetjessss!!

• 08 December 2006 - 13:12

Anne Bosman:

Beste Leo,

Fijn dat je weer thuis bent! Sterkte met je verdere herstel.

groet,

Anne

• 08 December 2006 - 15:32

Michael Skarski:

Beste Leo,

Bijna dagelijks kijken we in jullie “vakantie” weblog… helaas zijn in de afgelopen dagen weinig updates geweest… maar aan de andere kant geeft het een geruststellend gevoel, omdat we weten dat alles weer volgens planning loopt… geen onverwachte verassingen meer… Gelukkig!!!!! Dus, het is nu een kwestie van lekker uitrusten en revalideren …

Overigens het gedicht van Eva vond ik zo veelsprekend dat deze nu op de afdeling hangt…
    Ik wens je voor de komende dagen het alle beste, geniet van de gezellige kerstsfeer thuis en tot binnenkort…

Groetjes,

Michael

• 26 December 2006 - 11:47

Henk Everts:

Hallo Leo (en familie),
    hoorde dat je ziek bent. Wil je heel veel sterkte en spoedig herstel wensen. Geniet in deze tijd, soms gedwongen, op een andere manier van het leven. Elke dag is uniek en kostbaar!
    Veel geluk en Liefde in het nieuwe jaar.

groet,
    Henk.